Webvoorraad FulfilmentWebvoorraad FulfilmentWebvoorraad FulfilmentWebvoorraad Fulfilment
  • Home
  • Over webvoorraad
    • e-fulfilment
    • Werkwijze
    • Klanttevredenheid
    • MVO
    • Partners
  • Klantcases
  • Fulfilment
    • Inslag
    • Opslag
    • Webshopkoppeling
    • Orderpicking
    • Verzending
    • Retour Logistiek
    • Voorraadbeheer
    • Overige fulfilment diensten
  • Nieuws
  • Contact
  • Login
Contact opnemen Offerte aanvragen

Zonder magazijnmedewerker en pakketbezorger geen fulfilment

    Home nieuwsbericht Zonder magazijnmedewerker en pakketbezorger geen fulfilment
    VolgendeVorige

    Zonder magazijnmedewerker en pakketbezorger geen fulfilment

    Door Patrick Schrijver | nieuwsbericht | Comments are Closed | 25 februari, 2020 | 0

    De magazijnmedewerker en de pakketbezorger zijn de drijvende kracht achter fulfilment. Zonder deze mensen staat de klant met lege handen. Waardering en respect is soms ver te zoeken. Consumenten beseffen vaak niet onder welke druk magazijnmedewerkers en pakketbezorgers staan om alle online bestelde producten zo snel mogelijk bij de klanten af te leveren. Afgelopen maand verschenen er kritische geluiden die wij als Webvoorraad graag met jullie delen. Stof tot nadenken.

    Rambam neemt het op voor de pakketbezorger

    Het BNNVARA programma Rambam is in de wereld van de pakketbezorging gedoken.

    Bezorgers sjouwen met complete tuinsets, wasmachines en maandvoorraden hondenvoer. De pakketbezorger werkt zich flink in het zweet, maar de gemiddelde Nederlander is toch geïrriteerd als zijn of haar pakket niet op tijd arriveert, als het pakketje te vinden is in de plantenbak of wanneer er iets voor de buren aangenomen moet worden. Gratis levering van pakketjes is toch heel normaal? Het liefst ontvangen we alles compleet, op tijd en op de juiste locatie, maar als het even kan willen we daar geen cent voor betalen. Hoe terecht is die irritatie? Hoeveel gaat er ‘fout’ met pakketjes, met name als de bewoners niet thuis zijn? En ligt dat aan de bezorgers of ligt er een andere oorzaak aan ten grondslag?

    Bekijk de uitzending en oordeel zelf: Aflevering Rambam pakketjes

    Next day delivery volstrekt overbodig

    Supersnelle pakketbezorging moet aan banden worden gelegd, zo bepleiten GroenLinks en het CDA. Het principe ‘vandaag besteld, morgen in huis’ zou zorgen voor een hoop onnodig nachtwerk in distributiecentra, meent Wim-Jan Renkema, Tweede Kamerlid voor GroenLinks. Om dit terug te dringen, wil hij nachtwerk belasten.
    Dat voorstel maakte hij bekend op BNR. De standaardbezorging ‘de volgende dag in huis’ vaak is volgens de politicus onnodig en niet wat de consument wil. De organisatie van webwinkels in Nederland, Thuiswinkel.org, vindt het voorstel ‘niet van deze tijd.’

    Het gehele artikel is te lezen op Logistiek.nl

    Bezorgschaamte aanwakkeren

    Op twinklemagazine.nl verscheen afgelopen week het artikel Bezorgschaamte: rode wangen van de pakketjesberg. In feite gaat het artikel over consumeergedrag. Waarom bestellen we producten waarvan we er al 6 in de kast hebben staan. Pure verspilling. Het artikel geeft een kritische blik en enkele opties om bezorgschaamte aan te wakkeren. Lees het artikel en bekijk wat jij kunt doen om verspilling tegen te gaan.

    Fragment uit het artikel:
    Pieter van den Broecke, managing director van softwarebedrijf Manhattan Associates, zei onlangs in het AD dat de Nederlandse consument verwend is geraakt door grote webwinkels die gratis bezorging en retouren aanbieden: 57 procent vindt gratis bezorging doorslaggevend om een online bestelling te plaatsen, zo blijkt uit onderzoek van zijn bedrijf onder ruim duizend landgenoten. Webwinkels zouden klanten meer met hun neus op de logistieke feiten moeten drukken. Volgens Van den Broecke doen webwinkels er goed aan bezorgschaamte aan te wakkeren: ‘Het zou bijvoorbeeld helpen als er bij elke bestelling een CO₂-indicatie wordt geplaatst, een soort footprint die aangeeft hoeveel kilometer er moet worden afgelegd voor die trui of broek, en het effect daarvan op het klimaat.’

    Van den Broecke pleit voor het belonen van klanten die langer op een pakje willen wachten. Filosoof en spreker Ruud Veltenaar is rigoureuzer: ‘Als ik voorzitter van de branchevereniging voor de e-commerce zou zijn, wist ik het wel. Ik zou de leden verplichten duurzaam, binnen de ecologische begrenzingen van de planeet en tegen gangbare arbeidsvoorwaarden te ondernemen. Voor degenen die dat niet binnen vijf jaar voor elkaar hebben, schrap ik het lidmaatschap.’

    Het hele artikel is te lezen op: twinklemagazine.nl

    No tags.

    Gerelateerd nieuws

    • Geen stress voor de webshopondernemer

      Door Patrick Schrijver | Comments are Closed

      Word jij ook zo dol van het geregel en de stress om de webshop orders op tijd de deur uit te krijgen? Dan wordt het tijd om af te spreken. Even voorstellen. Mijn naam is Elma Noë en ik werk als accountmanager e-fulfilment bij Webvoorraad.Lees verder >

    • Is het retourvignet de oplossing voor retourzendingen

      Door Patrick Schrijver | Comments are Closed

      Webwinkels die vaak gebruikte producten van klanten retour ontvangen zijn al enkele jaren op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Samen met brancheorganisatie Thuiswinkel.org is nu een proef gestart. Lees verder >

    • Nieuwe btw-regels voor e-commerce binnen de EU

      Door Patrick Schrijver | Comments are Closed

      Op 1 juli 2021 gaan de btw-regels binnen de EU veranderen. Webshop die voor meer dan 10.000 euro verkopen aan EU-klanten buiten Nederland krijgen te maken met deze nieuwe btw-regels. Zorg dat je goed bent voorbereid en tref de nodige maatregelen voor 1 juli 2021. Lees verder >

    • Hebben Nederlanders last van bezorgschaamte

      Door Patrick Schrijver | Comments are Closed

      Volgens een onderzoek uitgevoerd door Otto schaamt 78 procent van de Nederlanders zich niet voor het laten bezorgen van pakketjes. Lees verder >

    • Aantal webwinkels verdrievoudigd

      Door Patrick Schrijver | Comments are Closed

      Het aantal fysieke winkels is in de afgelopen tien jaar met 11 procent afgenomen. Daarentegen zijn de webwinkels gedurende deze periode verdrievoudigd. Lees verder >

    VolgendeVorige

    Recente berichten

    Recente berichten

    • Geen stress voor de webshopondernemer 7 november 2022
    • Is het retourvignet de oplossing voor retourzendingen 7 april 2022
    • Nieuwe btw-regels voor e-commerce binnen de EU 21 juni 2021
    • Zonder magazijnmedewerker en pakketbezorger geen fulfilment 25 februari 2020
    • Hebben Nederlanders last van bezorgschaamte 24 december 2019

    Archief

    Archieven

    • november 2022
    • april 2022
    • juni 2021
    • februari 2020
    • december 2019
    • maart 2019
    • januari 2019
    • november 2018
    • juni 2018
    • januari 2018
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • mei 2017
    • maart 2017
    • november 2016
    • oktober 2016
    • september 2016
    • juni 2016
    Fulfilment

    Webvoorraad Services is het fulfilment bedrijf voor webwinkels, webshops en e-commerce bedrijven. Webvoorraad regelt het volledige fulfilment proces. Van inslag, opslag, orderpicking tot aan de verzending. Met een efficiënt, betrouwbaar en professioneel fulfilment proces afgestemd op jouw situatie, neemt Webvoorraad de gehele logistieke afhandeling uit handen. Zo heb jij structuur, overzicht en volledig grip op jouw webshoporders.

    • Home
    • Over webvoorraad
    • Klantcases
    • Fulfilment
    • Nieuws
    • Contact
    • Login
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacyverklaring
    • Fulfilment
    • Inslag
    • Opslag
    • Webshopkoppeling
    • Orderpicking
    • Verzending
    • Retour Logistiek
    • Voorraadbeheer
    • Overige fulfilment diensten

    Webvoorraad Services

    Webvoorraad Services B.V.
    Einsteinweg 45
    3404 LJ  IJsselstein

    T: +31 (0)33 30 111 65
    E: info@webvoorraad.nl
    KVK: 83583998
    RSIN: 862925204

    Fulfilment services
    Eerlijke tarieven
    Duurzaam verzenden

    Website laten maken door internetbureau Internetbureau Rotterdam.
    • Home
    • Over webvoorraad
      • e-fulfilment
      • Werkwijze
      • Klanttevredenheid
      • MVO
      • Partners
    • Klantcases
    • Fulfilment
      • Inslag
      • Opslag
      • Webshopkoppeling
      • Orderpicking
      • Verzending
      • Retour Logistiek
      • Voorraadbeheer
      • Overige fulfilment diensten
    • Nieuws
    • Contact
    • Login
    Webvoorraad Fulfilment
    Contact opnemen Offerte aanvragen
    Deze website gebruikt alleen cookies om een juiste website weer te geven. Door verder te gaan op deze website, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Accepteer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN