Webvoorraad FulfilmentWebvoorraad FulfilmentWebvoorraad FulfilmentWebvoorraad Fulfilment
  • Home
  • Over webvoorraad
    • e-fulfilment
    • Werkwijze
    • Klanttevredenheid
    • MVO
    • Partners
  • Klantcases
  • Fulfilment
    • Inslag
    • Opslag
    • Webshopkoppeling
    • Orderpicking
    • Verzending
    • Retour Logistiek
    • Voorraadbeheer
    • Overige fulfilment diensten
  • Nieuws
  • Contact
  • Login
Contact opnemen Offerte aanvragen

Pakketbezorging duurzamer maken

    Home nieuwsbericht Pakketbezorging duurzamer maken
    VolgendeVorige

    Pakketbezorging duurzamer maken

    Door Patrick Schrijver | nieuwsbericht | Comments are Closed | 30 januari, 2018 | 0

    Dit artikel komt van Thuiswinkel.org en is daar gepubliceerd op 24 januari 2018.
    Omdat Webvoorraad voorstander is van het duurzamer maken van de fulfilment branche delen we dit artikel graag met je. 

    E-commercesector start unieke samenwerking om pakketbezorging duurzamer te maken
    Webwinkels en vervoerders slaan de handen ineen om de pakketbezorging duurzamer te maken. De e-commercesector streeft naar een reductie van 50% CO2-uitstoot in 2025 in de logistieke operatie ten opzichte van de huidige uitstoot. Een rekenmodel dat de CO2-uitstoot voor de pakketbezorging inzichtelijk maakt, gaat daarbij helpen.

    Het model is door Thuiswinkel.org, Connekt en Topsector Logistiek ontwikkeld in samenwerking met webwinkels en vervoerders en voldoet aan Europese normen. Ook wordt de consument met de campagne Bewust Bezorgd van Thuiswinkel.org bewustgemaakt van de duurzame bezorgmogelijkheden waarvoor gekozen kan worden bij een bestelling. Dit initiatief is een aanvulling op eerdere ontwikkelingen ter bevordering van duurzame e-commerce, zoals duurzame verpakkingsmaterialen, verpakkingen op maat en duurzame distributiecentra, waarmee de e-commercesector vooroploopt in duurzaam retailen.

    Groene sector nog duurzamer
    Grote online winkels als bol.com, wehkamp, Coolblue en Otto en vervoerders als PostNL, DHL en Dynalogic zijn betrokken bij de ontwikkeling van het model en staan achter de ambitie om logistieke processen te blijven verduurzamen. Het rekenmodel berekent hoeveel CO2-uitstoot het versturen van een pakketje met zich meebrengt op basis van het volume van de verzonden pakketten, het aantal kilometers dat ieder pakketje aflegt, het vervoersmiddel dat gebruikt wordt, de vulgraad van busjes en de afleveroptie. Zo kunnen ze direct inzien waar de mogelijkheden zitten om de logistieke operatie verder te verduurzamen. Dit rekenmodel is gebaseerd op de Lean & Green Analytics-methode en voldoet aan Europese normen. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: “Wij zijn al een groene sector en hiermee verduurzamen we nog verder. Je kunt je wel voorstellen dat het duurzamer is om één busje 100 pakketten te laten afleveren, dan dat iedere consument apart de weg op gaat. Wij zijn er trots op dat e-commerce steeds meer oplossing kan bieden voor duurzame retail.”

    Bestaand beeld is onjuist
    Uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Thuiswinkel.org blijkt dat consumenten denken dat meer dan de helft van alle bestelbusjes in de stad rijden voor de e-commercebedrijven. In werkelijkheid is dit slechts 3% van de busjes. Nico Anten, managing director van netwerkorganisatie voor slimme en duurzame mobiliteit Connekt: “Het beeld dat bestelauto’s voor de online winkels een groot aandeel vormen van de totale uitstoot klopt niet. Toch valt er winst te behalen en wij moedigen de sector aan om de eerste te zijn die kan opereren volgens de klimaatdoelstellingen van Parijs. Dit gezamenlijke rekenmodel is daarvoor een essentiële eerste stap.”

    Keuzes van de consument
    Tegelijkertijd gaat de campagne Bewust Bezorgd van start om consumenten voorlichting te geven over hoe ze duurzamer kunnen bestellen. Keuzes van de consument over bijvoorbeeld de levertijd van een bestelling, zijn van invloed op de CO2-impact van de bezorging. Zo kunnen consumenten ook zelf een bijdrage leveren aan duurzaam online winkelen.

    Staatssecretaris Van Veldhoven
    “Ik vind dit een mooi eigen initiatief van de Topsector Logistiek en de bedrijven die hierin samenwerken,” zegt Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Stientje van Veldhoven. “Het biedt de consument handvatten om bij een bestelling ook een milieubewuste keuze te maken. Dit initiatief is een mooi voorbeeld van de milieuwinst die er met stadslogistiek te behalen is, want meten is weten. Goed dat de sector hier een ambitie aan heeft gekoppeld.”

    Het rekenmodel is gepresenteerd tijdens de nieuwjaarsreceptie van Thuiswinkel.org op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht op 24 januari. De eerste webwinkels zullen de rekentool in 2018 implementeren.

    Bron: Thuiswinkel.org

    No tags.

    Gerelateerd nieuws

    • You-stand.nl kiest voor Webvoorraad

      Door Webvoorraad | 0 comment

      You-Stand.nl besteedt het fulfilmentproces uit aan Webvoorraad. Het afgelopen half jaar is hard gewerkt om de standaard voor staand werken op de markt te brengen.

      Lees verder >

    • Fulfilment uitbesteden of zelf doen?

      Door Webvoorraad | 0 comment

      Fulfilment uitbesteden of zelf doen, dat is de vraag. Het zelf verwerken van webwinkelorders kan veel tijd kosten. Weet jij wat jouw fulfilment kosten zijn?

      Lees verder >

    • Nieuwe website voor Webvoorraad

      Door Webvoorraad | 0 comment

      Webvoorraad lanceert vandaag een geheel nieuwe website. Het ontwerp en de achterliggende techniek zijn volledig herzien. Hierbij is ook een restyling gedaan van de huisstijl.

      Lees verder >

    • 10-10 Dag van de Duurzaamheid

      Door Webvoorraad | Comments are Closed

      In opdracht van Plastic Circle heeft Webvoorraad het fulfilment traject verzorgd. De knikkertegels van gerecycled plastic zijn afgelopen weken verzonden naar alle basisscholen die op 10-10 meedoen aan de Dag van de Duurzaamheid.

      Lees verder >

    • Black Friday in Nederland

      Door Webvoorraad | Comments are Closed

      Uit onderzoek van Twinkle blijkt dat negen van de twintig grootste online spelers van ons land adverteren met Black Friday-kortingen. In Nederland springen de grote retailers en e-tailers in op Black Friday.
      Lees verder >

    • Fulfilment bedrijven op volle toeren

      Door Webvoorraad | Comments are Closed

      Het is topdrukte bij webshops, webwinkels, fulfilment bedrijven en pakketbezorgers. Sinterklaas en de kerstman kopen 1 op de 3 cadeaus online. Fulfilment bedrijven draaien op volle toeren.
      Lees verder >

    • De Fulfilment Partij

      Door Patrick Schrijver | Comments are Closed

      Webvoorraad is de Fulfilment Partij voor webwinkels en webshops. Ben jij nog een ‘zwevende’ webshop- of webwinkeleigenaar? Twijfel? Stem af op Webvoorraad. Lees verder >

    • Opschoonactie Webvoorraad groot succes

      Door Patrick Schrijver | Comments are Closed

      Webvoorraad maakt samen met diverse bedrijven Piet Mondriaanplein in Amersfoort schoon. De opschoonactie was een groot succes. Lees verder >

    VolgendeVorige

    Recente berichten

    Meest recente berichten

    • Zonder magazijnmedewerker en pakketbezorger geen fulfilment 25 februari 2020
    • Hebben Nederlanders last van bezorgschaamte 24 december 2019
    • Aantal webwinkels verdrievoudigd 19 december 2019
    • Nederlandse e-commercemarkt weer toegenomen in 2018 29 maart 2019
    • Fulfilment keynotes januari 2019 30 januari 2019

    Archief

    Archief

    • februari 2020
    • december 2019
    • maart 2019
    • januari 2019
    • november 2018
    • juni 2018
    • januari 2018
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • mei 2017
    • maart 2017
    • november 2016
    • oktober 2016
    • september 2016
    • juni 2016
    Fulfilment

    Webvoorraad is het fulfilment bureau voor webwinkels, webshops en e-commerce bedrijven. Webvoorraad regelt het volledige fulfilment proces. Van inslag, opslag, orderpicking tot aan de verzending. Met een efficiënt, betrouwbaar en professioneel fulfilment proces afgestemd op jouw situatie, neemt Webvoorraad de gehele logistieke afhandeling uit handen. Zo heb jij structuur, overzicht en volledig grip op jouw webshoporders.

    • Home
    • Over webvoorraad
    • Klantcases
    • Fulfilment
    • Nieuws
    • Contact
    • Login
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacyverklaring
    • Fulfilment
    • Inslag
    • Opslag
    • Webshopkoppeling
    • Orderpicking
    • Verzending
    • Retour Logistiek
    • Voorraadbeheer
    • Overige fulfilment diensten

    Webvoorraad fulfilment

    Webvoorraad fulfilment
    Eempolis - Begane grond
    Piet Mondriaanplein 13
    3812 GZ Amersfoort

    T: +31 (0)33 30 111 65
    E: info@webvoorraad.nl
    KVK: 32156443
    BTW: NL821061239B01
    IBAN: NL71RABO0131210289

    Website laten maken door internetbureau Internetbureau Rotterdam.
    • Home
    • Over webvoorraad
      • e-fulfilment
      • Werkwijze
      • Klanttevredenheid
      • MVO
      • Partners
    • Klantcases
    • Fulfilment
      • Inslag
      • Opslag
      • Webshopkoppeling
      • Orderpicking
      • Verzending
      • Retour Logistiek
      • Voorraadbeheer
      • Overige fulfilment diensten
    • Nieuws
    • Contact
    • Login
    Webvoorraad Fulfilment
    Contact opnemen Offerte aanvragen
    Deze website gebruikt alleen cookies om een juiste website weer te geven. Door verder te gaan op deze website, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Accepteer
    Privacy & Cookies Policy

    necessary Always Enabled

    non-necessary