Fulfilment uitbesteden of zelf doen, dat is de vraag. Het zelf verwerken van jouw webwinkelorders kan veel tijd kosten. Zeker als de bestellingen in jouw webwinkel gaan stijgen. Fulfilment uitbesteden is natuurlijk ook een optie. Welke keuze je ook maakt, het gaat er uiteindelijk om dat jouw klanten de bestelde producten correct en tijdig thuis ontvangen. Wat fulfilment uitbesteden voor jou kan betekenen lees je in dit artikel.
Wat zijn jouw fulfilment kosten?
Om de kostprijs van een order in jouw webwinkel te berekenen dien je naar meer te kijken dan alleen de verzendkosten! Kosten voor opslag, verpakkingsmateriaal, etiketten, opvulmiddelen, de tijd van verpakken en wegbrengen naar het postkantoor, eventueel extra personeelskosten. Deze kosten worden vaak vergeten, maar dien je wel mee te nemen in de kostprijs. Tel deze kosten dus op bij de verzendkosten en je weet hoeveel je kwijt bent aan het verwerken van een webwinkelbestelling. Begin dus altijd met het in kaart brengen van de logistieke kosten. Dit geeft je inzicht en zal de keuze zelf doen of uitbesteden makkelijker maken. Wat is de daadwerkelijke kostprijs van jouw webshoporders?
Tijd en ruimte
Als webwinkel ondernemer doe je er alles aan om klanten naar alle tevredenheid te bedienen. Een klantvriendelijke webwinkel, een goed product en een juiste levering aan de klant. Het hele proces kost tijd en vergt de nodige investeringen. Zodra de zaken goed gaan en de orders in jouw webwinkel toenemen, vindt er een verschuiving plaats van de tijd die je moet besteden aan het logistieke proces. Deze neemt aanzienlijk toe! Zowel tijd als de beschikbaarheid van ruimte kunnen een belemmering gaan vormen voor groei van jouw organisatie. Kies jij er dan voor om alles zelf te blijven doen of ga jij het logistieke proces uitbesteden? Wat je ook doet, je dient een weloverwogen beslissing te nemen. Bekijk het hele plaatje en niet alleen de kosten.
Voordelen van fulfilment uitbesteden
- Je kunt je volledig focussen op de webwinkel, inkoop, marketing en service.
- Geen dure investering in extra opslagruimte, verzendmaterialen en extra personeel.
- Gebruikmaken van expertise van specialisten.
- Automatisering van het orderproces.
- Pieken en dalen in het orderproces worden probleemloos opgevangen.
- Als je op vakantie bent gaan de orders gewoon door.
- Duidelijkheid in de logistieke kosten.
Nadelen van fulfilment uitbesteden
- Bang om de controle te verliezen over je eigen voorraad.
- Je denkt dat er weinig marge per product overblijft na aftrek van de logistieke kosten.
- Te specifieke producten om door een fulfilment partij te laten verzending.
- Afhankelijk worden van een fulfilment bedrijf.
- Verlies van kennis en ervaring over het logistieke proces.
De juiste beslissing neem jezelf
Het uitbesteden van jouw webwinkel logistiek is een keus die jezelf maakt. Wat de juiste beslissing is hangt helemaal af van jouw eigen beweegredenen en toekomstvisie op jouw webwinkel. Stel jezelf de vraag hoe jouw webwinkel organisatie er over 5 jaar uit moet zien. Hoe zet je daarbij je eigen kwaliteiten in? Als je de antwoorden afweegt tegen de voor- en nadelen van uitbesteden, dan is de eerste stap al gezet! Door in gesprek te gaan met een ervaren fulfilment partij word je al een stuk wijzer. De beslissing om jouw webwinkel logistiek uit te besteden wordt hierdoor al een stuk makkelijker.
Fulfilment uitbesteden? Webvoorraad voor raad!
Webvoorraad heeft al veel webwinkeliers en andere ecommerce bedrijven geholpen met fulfilment. Wil je hier meer over weten lees dan ook onze klantcases. Deze klanten gingen jou voor en genieten van alle voordelen die het uitbesteden van e-fulfilment biedt. Wij laten onze klanten graag aan het woord omdat wij geloven in een eerlijk verhaal.
Vrijblijvende fulfilment uitbesteden afspraak
Heb jij ook een logistieke uitdaging en wilt je meer weten over webshop fulfilment uitbesteden? Webvoorraad gaat graag vrijblijvend met je in gesprek om te kijken hoe rendabel webshop fulfilment uitbesteden via Webvoorraad voor jou is? Webvoorraad regelt e-fulfilment en helpt je jouw webwinkel doelstellingen te behalen! Hoe? Bel +31 (0)33 30 111 65 voor het maken van een afspraak of vul het contactformulier in.